2012. február 28., kedd

Hadügyi grillcsirke

Nincs abban semmi meglepő, ha egy egyetem szociális felmérést készít.
Abban sem, ha egy egyetem szociális felmérést készíttet.
Nincs abban semmi kivetni való, ha egy egyetem kancellárja egy szociológiai felmérés összefoglalóját publikálja egy lapban.
A dolog azonban kuszálódni kezd, ha az illető kancellár maga határozza meg, ki legyen a megbízott a szociológiai felmérés elkészítésére. Ha elárulom, hogy a felmérés elkészítésére nyolc millió forintot szántak, akkor már érthetővé válik, hogy a kancellár nem bízta, nem bízhatta a véletlenre, ki vegye fel a pénzt. Most már elárulom, a magyarországi Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemről van szó. A nemzetvédelem komoly ügy. Gondolom, az ezt oktató egyetem is egy komoly hely kell legyen. Ahol egy komoly szociológiai felmérést készíttettek el. Kivel? Egy vállalkozóval. Ebben nincs semmi meglepő. Vannak komoly vállalkozók, akik például felmérések készítésére vállalkoznak. Kicsit meglepett, mikor hallottam, hogy a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem kancellárja a pesterzsébeti piacon grillcsirkét árusító vállalkozót találta a feladatra legalkalmasabbnak. Aki felvette a 8 millió forintot - és azt készpénzben tovább is adta magának az illető kancellárnak. A felmérés elkészült, azt az egyetemen dolgozók készítették el. Ők nem kaptak a pénzből. Hallom továbbá, hogy a honvédségi berkekben további 45 korrupciós ügyben zajlik vizsgálat Magyarországon. Meg azt is, hogy 2005 és 2010 között a honvédségnél elkövetett korrupciós ügyletek miatt 1.7 milliárd forint kár érte az államot.
Gondolkodom. Vajon mi haszna volt az egészben a grillcsirkésnek?
                                                                                                                                              (fotó: femina.hu)
Nem lehet, hogy ez az egész egy konspirációs ügy, és az ellenség megtévesztését szolgálta? Olyan furmányosak manapság a hadászok. Meg a kémek. Vagy esetleg leszerződtették a hadsereg hadtáp-grillcsirke fő szállítójának?
És, hogy ez az egész haza-nemzetvédelem-grillcsirke-korrupció történet kerek legyen, na, hogy hívják a Honvédelmi Minisztérium ügyben nyilatkozó helyettes államtitkárát? Dankó István. Akit akár Pistának is szólíthatnánk. Aha, ez talán egy újabb trükkös hadicsel. Lehet, nótázni is tud ez az államtitkár. Hogy elterelje az ellenség figyelmét. Értem én, engem nem lehet félrevezetni, kisapáim.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése