2012. február 2., csütörtök

Feneklés

Hallom a hírekben, hogy valahol már megint hajóbaleset történt. Mármint, hogy egy újabb luxushajó járt szerencsétlenül.
Ennek kapcsán idézem fel a Costa Concordia esetét.

            A Costa Concordia, mikor még híre sem volt a bajnak   (Fotó: costaconcordia.info)


Ugyanis én már akkor sem értettem tisztán, meg azóta sem, az egészet.
A sokat emlegetett, január közepén történt baleset idején 4229-en voltak a fedélzeten, amiből 3209 turista 62 országból. A személyzet 1023 fős volt, köztük 12 magyar. A balesetben 16-an meghaltak, további 22 embert eltűntként tartanak nyilván - ami ennyi idő elteltével gyakorlatilag azt jelenti szerintem, hogy ők sincsenek már életben.
Azt is jól tudjuk, hogy a stupid balesetet az okozta, hogy a kapitány túl közel lavíroztatott a parthoz. Hát itt van nekem a bökkenő. Mondták, meg a fényképeken is láttuk, hogy a hajótól szinte karnyújtásnyira volt a szárazföld.
                                                                                                                           (Fotó: travelweekly.co.uk)


Amellett el sem süllyedt, "csak" az oldalára dőlt, és azt sem egyik pillanatról a másikra - tehát nem úgy járt mint egykor a Titanic az óceán közepén.


                                  Ugyanaz a kép, csak műholdról                        (Fotó: sbs.com.au)


Amit nem értek tehát, hogy hogyan lehet ilyen körülmények között ennyi áldozat?!
De lehet, csak azért nem értem, mert még sosem voltam luxus óceánjárón - és ahogyan állnak a dolgok, nem is leszek. Ennek is megvan az előnye...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése