2012. április 23., hétfő

Könyvbemutató

Számtalanszor írtam már olyan hírt, melyben könyvbemutatót harangoztunk be. Most jött el az ideje, hogy ezt megtehettem a magam kötetével is. Nem minden nap történik ilyen az emberfiával. Mármint velem bizonyára nem. Hát megjelent: "Közeli történelem - Publicisztikai kóborlások"

Nem is tudom mit mondjak róla. Inkább ide másolom az előszót:

                                        ELŐSZÓ

A nagyváradi Ady Endre Sajtókollégiumban egyik tanárom – sajnos, már nem emlékszem ki – azt mondta, hogy aki huzamosabban megmarad a szakmában, az kötetben gondolkodjon. Akkor nem tulajdonítottam nagy jelentőséget ennek, de az évek folyamán magam is rájöttem, hogy írhat az ember bármit, a „napilap-gyártás” taposómalmában az nem jelent maradandót. Mindig is írtam kommentárokat, jegyzeteket, már akkor is, amikor hályogkovácsként beálltam az újságírók sorába. Ezt a mai napig sem hagytam abba, és meg kell mondjam, ezek azok az írásaim, melyekre a legtöbb visszajelzést kapom. A legnagyobb elismerésnek érzem, amikor számomra ismeretlenek, akik az írásaim mellett közölt fotóm alapján felismernek, megszólítanak, és azt mondják: azokat a gondolatokat olvassák tőlem, melyek őket is foglalkoztatják. A kötetben olvasható írások a nagyváradi Bihari Naplóban láttak napvilágot – a megjelenés dátuma mindegyik alatt ott van, és ahol szükségesnek véltem, némi magyarázat is. Pár kivétel adódott csupán, de ezeket is jeleztem. Mivel valamilyen formát kellett választani a szerkesztéshez, ezért négy fejezetet csoportosítottam témák szerint (politika, közélet, bulvár és sport), ezeken belül haladunk időrendben. Bizonyára vannak átfedések a fejezetek között, de ez nem csoda, ha a szerző maga is minden témához hozzányúl munkája során. A kiindulási pont Románia Európai Uniós csatlakozásának dátuma – ennek nincs különös oka, egyszerűen jó apropónak tűnt. Ha még lehetőség adódik valamikor, lehet nyitni az olló szárain a még régebbi, és a majdani még újabb írások összefoglalásával. A kötet címének magyarázata pedig ismét a sajtókollégiumban tanultakhoz vezet: az újságíró a mindennapok történelmének krónikása. Valóban így van? Döntse el az olvasó.
                                                          Rencz Csaba

A kötetben 217 írásom van. A(z első) bemutató április 27-én, pénteken 18 órától az érmihályfalvi Játszóházban (Mester utca 87. szám) lesz. Akit érdekel, és aki tud, jöjjön el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése