2011. május 5., csütörtök

Na'vi

Nem siettem el, való igaz. Még 2009 decemberében került a mozikban, de én még csak tegnap este néztem meg az Avatart. James Cameron filmjét 237 millió dolláros költségvetéssel készítették, melyből már a premier utáni héten "visszahozott" 77 milliót az USA-ban, 242 milliót világszerte. Rengeteg további érdekesség megtudható a filmről az előbb megadott linken. Bevallom, egy kicsit rajongó lettem. Persze lehet most azt mondani, hogy az egész csak egy mese - így van. És? Attól még jó. Ne is várjunk tőle többet, mint ami: egy olyan mese, ami nézhető, szórakoztató, nagyszerű látvánnyal. Győz a jó, meglakol a rossz. Túl sok morális tanulságot se próbáljunk azért kiolvasni belőle, azzal együtt, hogy igaz: tényleg pusztítjuk önmagunkat, és aki ennek útjába áll, azt is megpróbáljuk kinyírni - a "mi" itt a letegezett emberiséget jelenti. Jellemző a költségvetéséhez illő marketingjére, hogy a rajongók akár saját na'vi arcképet is készíthetnek maguknak, és aki akarja, megtanulhatja a na'vi nyelvet is. Jó, jó, de mi fán terem az a na'vi - kérdezi most, aki nem tud semmiről semmit. Hát pl. ők is azok (a főszereplők):


Mint már mondtam, nem siettem el, most is csak az HBO-n látott egy részlet piszkálta fel az érdeklődésemet. Türelmem egyik gyümölcse, hogy nem kellett a kasszához járulnom - vagyis ingyen néztem meg. Mivel semmi bejelentkezés nem kellett hozzá, úgy gondolom nem követtem el "lopást", ennek folyományaként neked is ajánlhatom: ha érdekel, és van rá majd' három órád,  itt  megnézheted (6 részletben, de ez gyakorlatilag semmi gondot nem jelent).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése