2011. április 11., hétfő

Matrica, út, erotika

A minap újra be kellett fizessem az úthasználati díjat, amit a köznyelv egyszerűen útmatricának, vagy útadónak mond. Ezt ugye a motor hengerűrtartalma szerint állapítják meg. Mivel nekem elég kicsi autóm van, egy évre fizettem 115 lejt. Egy évre jobban megéri, hiszen heti vagy havi díj többszöri befizetésével egy év alatt az évi összeg többszörösétől lehet megszabadulni. Miért nincs napi díj is megállapítva - kérdezik joggal például azok, akik Magyarországról jönnek át csak valami ügyet intézni, és nincs szükségük sem hetire, sem havira, pláne nem évire. Na, nekik inkább megérné. De az államnak nem - ennyi. Ismerek olyanokat, akik sosem fizetnek útadót, azzal az indokkal, hogy ilyen utakra?! Persze ez a kifogás mit sem ér, ha megállít a rendőr. Kivétel, ha a rendőr(ök) ismerős(ök)... Ha figyelembe veszem, hogy ezelőtt egy-két-három-stb. évvel milyen utakon jártunk, hát tagadhatatlan az általános javulás. Ez persze nem vigasz azoknak, akik például Érmihályfalván autóznak nap mint nap, ahol még az a kevés aszfaltos szakasz is kirázza a lelket az emberből, ami van. De Szalárdon, vagy éppen Hegyközszentimrén sem lehet panasz arra, hogy kevés a gödör, és túl gyorsan lehet haladni... Az elmúlt napokban többször is jártam Hegyközszentmiklóson. Amikor pár éve megjavították a Hegyközszentmiklós és Szentjobb közti utat, az valóban nagy könnyebbséget hozott azoknak, akiknek nem kell kerülni az Érmellékről a Hegyközbe jutás okán. Az a rész valóban kifogástalan ma is, ellenben a Székelyhíd és Hegyközszentmiklós közötti igen tönkrement, egy szlalomversenyt további bólyák kihelyezése nélkül, csak a gödrökre hagyatkozva simán meg lehetne rendezni:
(Ennél van rosszabb, csak lusta voltam többször is megállni.)
Éppen ma is voltam arra, elvittem egy alkalmi utast Székelyhídról Hegyközszentmiklósra. Úgy érzete, beszélgetnie kell velem, és mi mást, mint az utak állapotát hozta fel azonnal. Jólneveltségem tiltja, hogy idézeteket hozzak az általa mondottakból (ki, kivel, mit, hol, és hogyan), de - ahogyan mondani szokás - ha a kifejezési móddal nem is értettem egyet, a tartalmi mondanivalóval igen. Miután befejezte a mély-erotikai fejtegetést, ezzel zárta: "A pízt követelik, de a zutat nem csinájják meg. De ha ín nem fizetem be időbe a bankot, akkor azt mán bezzeg kamatoltattyák!" Hát, ez van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése