2012. január 25., szerda

Improvizáció

Pár napja írtam arról, mi mindennel mulathatja az időt az, aki nem feltétlen azért van jelen mondjuk egy színházi előadáson, mert érdekli, hogy mi zajlik a színpadon. Például játszik a telefonján, sms-ezik, fecebook-ozik. Az is érdekes ellenben, miként reagál, vagy reagálhat az előadást zavaró körülményekre az előadó.
Azt hiszem, a leggyakrabban előforduló eset, hogy úgy tesz mindenki, mintha nem történne semmi.
Hallottam már olyat is, hogy a színész egyszerűen "kiszólt" a nézőtérre.
A youtube-on van egy videó egy ilyen esetről. Egy hegedűművész szóló koncertjén egyszer csak megszólal egy telefon.

                                                                                                                           (Illusztráció: technet.hu)
Legyünk jóhiszeműek, tételezzük fel, hogy nem valami furmányos reklámfogás a videó, hanem valós helyzet.
Na, akkor viszont zseniális. Megszólal a telefon. A művész "lassít", majd megáll. Hallgatja a nokia egyik legismertebb csengőhangját, majd nagyszerűen, zenei tréfával üti el a kellemetlenséget: rákezd a csengőhangra, sőt, még egy kicsit improvizál is belőle.
A közönség tapsol, a művész meghajol. Elegáns. (Videó itt.)
Szerintetek megtörtént, vagy beállított sztori?
Te hogyan reagáltál volna?

3 megjegyzés:

  1. Ebből látszik, mennyit számít a rutin.
    Az előadó helyében (ha nem hazudok magamnak és átgondolom,milyen is a természetem) megpróbáltam volna figyelmen kívül hagyni a történést, úgy játszani,mint ha az égvilágon semmi sem történne az előadásom közben. Bár sokáig ez sem a legjobb megoldás. Minden elismerésem a hegedűművészé,hogy ilyen frappánsan oldotta meg,ezt a helyzetet.

    VálaszTörlés
  2. Ott, ahol most én vagyok teljesen elfogadott dolog, hogy pl vendéglőben az ember előkapja a mutatóujját és végigtakaritja vele az inyét, fogsorát. Ma az utcán néztem farkasszemet egy nővel, aki ugyanezt tette, a legnagyobb lelkinyugalommal. Mondanom sem kell, én voltam az, aki elforditotta a tekintetét. Szóval kilógok a sorból. Zavar, de attól még nem fogom a fél öklömet a számba dugni. Szerintem az a telefontulajdonos, aki egy előadáson vigan eltelefonálgat, internetezget ugyancsak kilóg a sorból és biztos vagyok benne, hogy őt sem zavarja. Valamivel ki kell tünni a tömegből: vagy úgy, hogy nem suvickolod a fogaidat nyilvánosan vagy úgy, hogy mobilozol előadás közben.
    Kiváncsi vagyok, mit szólna ez utóbbi személy, ha az előadók nem kapcsolnák ki a telefonjaikat pl egy szinházi előadás ideje alatt.

    VálaszTörlés
  3. VÁLASZ
    Mariannak
    -Egyetértünk - rutin, de én ide sorolnám a jó helyzetfelismerést, és a humorérzéket is.

    Juditnak
    -Bizony, nem vagyunk egyformák (és ez milyen jó!). Ennél fogva a szokásaink sem - de aki messzire megy, az sokat tapasztal :)

    VálaszTörlés