2019. február 5., kedd

Megplaketteztek

Tapasztalatom, hogy a kedves olvasó vagy interjúalany általában akkor "jelez vissza" az újságírónak, ha valamivel elégedetlen, vagy ha nem úgy sült el a dolog, ahogyan ő elképzelte. De ezzel most nem rontom a hangulato(ma)t, hiszen vannak üdítő kivételek, mint például a mostani fő csapásvonal: "programpont" voltam a minap Hegyközszentimrén megtartott 12. borversenyen. Nem, nem a borommal neveztem, bár annyit járok ilyen versenyekre, hogy simán megtehetném. Akkor is, ha se szőlőm, se borom, de láttam már néhány turpisságot - na, de megint elkalandozok.
Arról van szó tehát, hogy Kucharszki Zoltán tiszteletes, aki műsorvezetőként tartotta kordában az eseményeket, egyszer csak "rajtaütés-szerűen" előszólított rejtekemből, hogy átadjon egy égetett-zománc plakettet. Mint mondta, ezzel egy adósságát törlesztette, mivel már tavaly ősszel kellett volna, amikor megtartották a Szent Imre Millenniumi Emlékkápolna és Kilátó avatóját (amiről ITT írtam). Amivel pedig kiérdemeltem ezt a plakettet, amit egyébként az ünnepségen a meghívott vendégek, támogatók kaptak meg: írásaimmal végig követtem a 11 éves építkezést, a magam eszközével "ébren tartottam a tüzet". Azzal, hogy akkor nem kaptam meg, időközben még jobban kiérdemeltem, mert decemberben megjelent a Bihari Napló Kalendárium, amelyben összefoglaltam a 11 év történéseit szöveggel, fotókkal. Azt már a helyeiktől tudom, hogy a faluban buzdítják egymást az emberek a kalendárium megvételére, azzal, hogy már csak emlékbe is el kell azt tenni. És azt is tudom, hogy az összefoglalóm a vonatkozó jegyzőkönyvbe is bekerült, tehát valóban hitelesnek tartják. 
Szóval átadta, átvettem, megtapsoltak. 
Nem tagadom, jólesett. 
Köszönöm.
A plakett, mely László Attila nagyváradi keramikus munkája, az építményt ábrázolja, felirata: Szent Imre Millenniumi Emlékkápolna Hegyközszentimre 2018  »Tudjátok meg, hogy az Úr az Isten!«
     (fotó: Kőrösi Tímea)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése