2019. február 13., szerda

Queen, az angol "cigányzenekar"

Önkormányzati vezetők szokták panaszolni: nem arra kapnak pénzt, amire kellene, hanem arra kell pályázni, amire van kiírás. Ami ritkán esik egybe.
Pályázat. 
Varázsszó. 
Mindenre pályázni kell újabban, a legfontosabb tehát az elszámolás. 
Miért a falunapokra ne kellene pályázni? Kell is, a házigazdák meg kapják, amit a pályázó cég elébük rak. Nem is írom le, hol történt az eset, hiszen több helyen is megeshetett volna. Sok-sok hónapja történt, hagytam, kicsit ülepedjen az élmény. 
Szóval olyan program volt, amiről elsőre tudtam, ebből gubanc lesz (nemhiába a sokéves tapasztalat). Már nem abból, hogy négy koncertet is leszerződtek a pályázatírók a helyeiknek, hanem, hogy milyeneket. Gyorsan kijelentem, nekem semmi kifogásom, sőt, a magam részéről valóban jól éreztem magam, ami, bevallom, nem feltétlen jellemző az én + falunap kapcsolatra. Addig nem is volt gond, amíg hajigálták a gumicsizmát, táncikáltak a helyi gyerekek, három szép szőke hölgy meg mulatóst énekelt (egyébként ők is hallhatóan többre is képesek lettek volna, de hát, na, a kereslet erre volt...). 
Ám aztán színpadra lépett Kontor Tamás, aki zenei előélet után tett szert országos ismertségre a Megasztár 3-ban. Semmi tátogás, gitárjával kísérve magát küzdött a közönség "ellen". Kevés sikerrel, utóbbiak egyszerűen nem tudták értelmezni, mi történik?! Saját dalok mellett Brian Adams, Rolling Stones, country, blues... Ez meg mi?! Előbb csak be-beszólongattak, követelőztek, a csúcsponton egy matróna ellenben odament a színpadhoz, a deszkát csapkodva pedig követelte, hogy »mosmán húzzá' cigánynótákat«! Kontor nem jött zavarba: OK, ismeritek azt az angol cigányzenekart, hogy Queen? Képzelheted a reakciót... (Megjegyzem, pár éve ugyanitt a Piramis hasonlóan járt, tőlük is követelték a cigánynótákat.) Kicsit élénkült az érdeklődés, mikor azt kérdezte, ki tud gitározni? De aztán kiderült, a Deep Purple klasszikusa, a Füst a víz felett (Smoke on the water) szolgálna az akkordok fogásához - de micsoda ricsaj ez meg?! 
- Nem volt kínos ez a szitu?, kérdeztem Kontort később a színpad mellett. 
- Nem, nem ritkaság, meg aztán tudtam kezelni, nem?
Valóban. Már Kontor koncertje közben is a színpad mellett ácsorgott a kétszeres aranylemezes, eMeRTon és Fonogram díjas swing-király, Majsai Gábor, arcáról szinte lerítt: hova keveredtem?! Aztán ketten Kontorral toltak egy olyan gitár-szájharmonika bluest, hogy megállt a sapka a levegőben. A közönség (egy része - ne legyek igazságtalan) meg továbbra is tátogott. Majsai is jól kezelte a helyzetet (ezen bizonyára nem rontott, hogy ő is megkóstolta előtte a helyi páleszt), nem véletlenül profik. Pár jól táncolható nótával - Mambo No. 5, Sex Bomb, Swing és a Boogie - hadrendbe állította a mozgolódókat, jó dumával meg udvarolt a helyi "szexbombáknak". (jajjj!)
Rudán Joe (ex P.Mobil, Pokolgép, Mobilmánia) szintén akusztikus koncertje már a környékbeli rockereket gyűjtötte a színpad elé, a kiszorítottak bele kellett nyugodjanak, ezen az estén nem lesz bulibáró.
Ha a koncerteket lekötőknek népnevelő szándékaik voltak, dicséretes a törekvés, de pályázatírási képességiek legalábbis egyelőre jobbaknak tűnnek, mint pedagógiai ismereteik. Ha saját ízlésviláguk mentén a maguk szórakozására cselekedtek, hát, talán nem az kellett volna a szempont legyen, bár, mint már mondtam, a magam részéről elégedett voltam. De ez kit érdekel?
Afelől nincs kétségem, hogy a pályázati elszámolás egyébként kifogástalan lett. És manapság ... - de ezt már mondtam az elején.
Majsai és Kontor tolt egy olyan gitár-szájharmonika bluest, hogy megállt a sapka a levegőben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése