2018. július 23., hétfő

Sose hagyják ABBA

Mint mondani szokás, úriember biztosra nem fogad, így (nagyvonalúan elfogadva, hogy úriember vagyok) arra sem tettem volna tétet, hogy a Mamma Mia-című ABBA-filmnek lesz folytatása. Hát persze, hogy lett: 10 évvel az első siker után itt a Mamma Mia! Here we go again, magyarítva: Sose hagyjuk abba (ami szójátéknak sem utolsó). Aki szerette az elsőt, szeretni fogja a másodikat is - mint én. A sztori valójában nem meglepő, nekem egy kicsit a Csillagok háborúját idézte: megtudjuk, mi volt az első rész előtt - miközben jelen időben is zajlik a romantika. 
Mindez persze nem jött volna létre a zseniális ABBA-dalok nélkül, ennek megfelelően a "diszkó nemzedék" tagjai töltötték meg a debreceni Cinema City egyik nagy vetítőtermét a bemutatót követő napon. Ha nem is volt minden szék foglalt, de ritkán láttam ennyi embert egy filmen. Már az is sejtette a sokaságot, hogy a parkolóban alig lehetett helyet találni (több jó film is megy egyébként). Ez alatt a diszkó-nemzedék alatt a magam korosztályát, illetve még idősebbeket is értek, de volt olyan hölgy is, aki nem csak görbebotjára, de egy fiatalabb nő segítségére is támaszkodott befelé menet. Fiatalok is voltak persze, én ezt is az ABBA zsenialitásának tudom be.
Szóval a sztori eleget tesz az ebben az esetben elvártnak, ugrálunk az időben a főszereplő(k) múltja és jelene között, miközben be-beüt egy ABBA-dal összefűzve az eseményeket, látványosak a táncjelenetek, a hátterek, és jó beszólásoknak sem vagyunk híján. Talán egy hiányosság van, de erről nem a film tehet: az embernek kedve lenni táncra perdülni, de ez mégiscsak egy mozi... A poénokat nem lövöm le, de ha egy valamit ki lehetne emelni, akkor az legyen mondjuk, ahogyan Cher hihetetlen búgó hangján énekli a Fernando-t. Aki pedig esetleg Maryl Streep rajongóként nézte meg az első részt, s most a másodikat nem akarja, mert a színésznő "meghalt", az menjen csak el nyugodtan... (kacsint) Sőt, ha figyelmes vagy, még Benny Andersont is felfedezheted egy másodpercre.
Kössünk-e fogadást: lesz harmadik rész? A sztoriban benne van, hiszen anyja és lánya után már unoka is van, a történet így a végtelenbe nyúlhat. ABBA dalok pedig tutira vannak hozzá.
   És ha esetleg más filmet is szeretnél a következő hetekben/hónapokban, én magamnak négyet is előjegyeztem: 
                               (Illusztráció: jegy.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése