2018. július 17., kedd

Fotók a kupac aljáról

Meglepődve és örömmel konstatáltam, hogy mennyi fociszakértő van a környezetemben. Ezt az utóbbi napokban vettem észre, de mikor máskor, ha nem a foci VB idején? És ezt is annak köszönhetjük, hogy a horvát válogatott remekül szerepelt, hiszen az ő sikerük nyomán lépett ki a félhomályból a sok sportkedvelő. Bár inkább nemzeti színezetet kapott az egész, ami nem véletlen, hiszen "horvát magyar két jó barát, együtt harcol és ..." - ja, nem, ezek a lengyelek. Ők meg ugye, nem várt módon (le)szerepeltek. Bár a legtöbb "szakértőnek" szerintem tökmindegy, mi történt a pályán, a lendület kapta el őket. Már-már pironkodva vallom be, hogy magam is a horvátokat pártoltam, de már a csoportmeccseken is, nem csak akkor, amikor már trendi lett (erre most mondhatod, hogy na persze...). Ennek megfelelően a döntőben is. Ha esetleg a franciáknak drukkoltam volna, azt amúgy sem vallanám most be, mert az már felérne egy árulással. (Egyrészt történelmi okokból, másrészt ki drukkol manapság egy "bevándorló ország" csapatának egy nemzeti - keresztény országéval szemben?! Na ugye. Nem tudom, mondtam már, hogy én a horvátoknak? Elejétől fogva.)
Na, de ki az, aki a legtöbbet köszönheti a horvát válogatottnak? Hát Yuri Cortez. Ő az AFP (Agence France Presse) mexikói fotósa, akit letaroltak a horvátok, amikor az angolok elleni elődöntőben ünnepelték Mario Mandžukić döntőbejutást érő gólját. (A videót a FIFA letiltotta a youtube-ról.) Ki tudott volna róla, ha a focisták nem játszanak vele kicsi csomó nagyot nyom-ot?! Senki. Így ellenben szárnyára kapta a világhír, azokkal a fotókkal egyetemben, melyeket az alatt a pár másodperc alatt készített - és csak ő készíthette el azokat. Ebből is látszik, hogy értette a dolgát, azonnal felismerte a lehetőséget. (Fotók ITT.)
Szinte biztos vagyok benne, hogy Yuri Cortez is a horvátoknak drukkolt a döntőben.
                  Mario és Yuri két jó barát... (fotó: twitter.com/yuriyurisky)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése