2018. június 19., kedd

Lebuktam az alkoholteszten (majdnem)

Téged fúvattak-e már autóvezetőként alkoholszondába? Mondjuk a határátlépéskor? És jártál-e már úgy, hogy szinte te kellett forgassad a fejed a készüléket tartó kéz után? Mintha az ellenőrzést végző nem is vette volna komolyan az egészet. Ettől persze te is úgy érezted, hogy kamu az egész.
A napokban megint álltam a sorban. Aztán sorra kerültem, iratok, csomagtartó kinyitása, alkoholteszt. Az egyenruhás szokatlanul (?) sokáig szöszmötölt, láthatóan tanakodott valamin. Elindult kifelé, majd megint visszalépett, nézegetett valamit, majd csak kijött. 
- Kedves Csaba, mikor fogyasztott legutóbb alkoholt? - szegezte nekem (egyébként barátságosan) a kérdést. 
- Hát, kb. 8 éve, feleltem, és ez tényleg így van. 
Pontosabban 8 év és 1 hónap volt akkor, de nagyvonalú voltam.
Kicsit töprengett, majd újabb kérdés:
- Mosta a kocsiablakot nemrég?
- Igen, míg most vártam a soromra.
Merthogy tényleg megmozgattam az ablakmosót, mondjuk ráfért az üvegre.
- Akkor azt érzékelhette a műszer, attól jelezett be egy kicsit - mondta az egyenruhás, visszaadta a papírjaimat, jó utat kívánva.
Na, tessék! Még, hogy nem működik... Még az ablakmosó-folyadékra is. Úgyhogy csak óvatosan vele. Inni meg aztán végképp ne.
                                (Illusztráció: alkatreszek.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése