2012. július 2., hétfő

Panoptikum

Június 30-án és július 1-én a Dunakanyarban lévő Verőcén rendezték meg a "VI.Erdélyország az én hazám világtalálkozó"-t. Ezen idén az Érmellék kapott bemutatkozási lehetőséget. Már az is felvet egy kérdést, hogy az Érmellék mennyiben része Erdélynek - még akkor is, ha "odaátról" nézzük...
Na, szóval, láttunk sok furcsaságot (is), és még további pár bejegyzésemben szó lesz erről a kalandról. Hogy egyebet ne mondjak, egyenesen "felkérést" kaptam rá, hogy a Bihari Naplóban és az erdon.ro - n majd rövidesen megjelenő riportom mellett azért ehelyt írjam már meg "olyan jó blogosan" azt is, amit ugye az újságba "nem illik"... Megígérem, magam is ki vagyok hegyezve rá...
Elöljáróban itt a csoportkép az érmihályfalvi + érsemjéni küldöttségről (amit hazafelé jövet készítettem), akik már csak azért is elismerést érdemelnek egyebek mellett, mert két napon át elviselték a hőséget:


Most azonban folytassuk egy kis ismeretterjesztéssel. Bizonyára láttatok már olyan gyerekeknek szóló képeskönyvet (ha nem, akkor most elmondom, milyet), amelyikben az éghajlatok jellegzetes tájképei vannak lefestve, növények és állatok benne - de el vannak rejtve benne olyan állatok, melyek más égövbe tartoznak, és azokat kell a szemfüles gyereknek megtalálni.
Na, valami hasonlót fogunk most játszani, kedves gyerekek, a képeskönyvet pedig egy olyan fotó fogja helyettesíteni, amit tegnap készítettem, a már említett Verőce melletti Magyarkúton, ahol elszállásoltak bennünket. A fogadó melletti egyik szomszéd kertje látható rajta - igaz, egyrészt nem jók a fényviszonyok, másrészt nem sokat bíbelődtem a beállítással, félve, hogy kijön a tulaj, és nyakon csap, hogy mit idétlenkedek én az ő... szóval ez a kérdés: mivel is? Milyen csodálatos látnivalókkal halmozta el a kertjét ez az ismeretlen, ámde rendkívül kifinomult izlésről tanubizonyságot tevő illető? Íme a kép (ne csalj, és ne tekerj le egyből a megoldásra):

Beismerem, nem könnyű feladat.
Ezért itt a megoldás:
1. gipszbagoly figyel éjjel és nappal a kerekeskút tetejéről;
2. a kút előtti virágosdoboz mögül egy gipszcsacsi kiváncsiskodik ki;
3. a virágágyások között gólya lépdel..ne, ha nem ő is gipszből lenne;
4. gipszőzike pihen az árnyékben (később a napon);
5. a kocsibejáró fölött egész gipszgólya család a műfészekben: gipszgólyaanyu, gipszgólyaapu és két gipszkölyökgólya;
6. gipsztörpe védi a határt a szomszéd felé;
7. nem csak a kerítés tetején, de a tövében is őrt áll egy gipsztörpe;
8. egy újabb gipsztörpe a garázs tetejét vigyázza;
9. aki mégis bemerészkedik, azt egy gipszkrokodil várja a kút előtt.
Íme:
Hát ennyi. Igaz, nagyobb volt a repertoár, de nem tudtam a fényképezőgéppel az egészet befogni.
Remélem jól szórakoztatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése