2019. április 5., péntek

Azonosítottam magam velem

  "Személyi igazolvány, van, tehát én létezem,
   Személyi igazolvány, az egyetlen igazolvány
   mellyel hitelt érdemlően igazolhatom,
   hogy azonos vagyok velem."
Bródy János 1980-ban megjelent Hungarian Blues című lemezén található a Személyi igazolvány című dal, ebből idéztem a fentiekben. A dalszerző szerint a személyi igazolvány hitelt érdemlően bizonyítja, ám néha még ennél is hitelt érdemlőbben kell.
Történt, hogy bizonyos, törvény adta lehetőséggel élve rendezni akartam valami birtokviszonyt. Bár tudtommal rendezve volt, de biztos ami biztos, nézzünk csak utána, láttunk már karón varjút...
Hacsak lehet, az egyszerű ember nem merészkedik be a bürokrácia rengetegébe, maga helyett hozzáértő, bozótvágóval felszerelt dzsungelharcost küld. Utóbbi vágta is a liánokat becsülettel, és már majdnem a végére ért, amikor alapvető gond adódott: ki is vagyok én? Tudni kell (vagyis nem kell, de ide tartozik), hogy a családnevem mellett két keresztnevem van, a másodikat sosem használtam, de attól még van. Ügyintézés közben pedig előkerült egy sok-sok évvel ezelőtti dokumentum, melyen - hála az akkori ügyintéző alaposságának... - csak a közismert keresztnevem díszelgett. A mostani ügyintéző ezt észrevette, s bár minden egyéb adat stimmelt, adódott a briliáns kérdés: akkor most mi van? Az ügyintézésben egy előre nem látható vargabetűt kellett tehát tennem egy közjegyzői irodába, ahol kijelentettem, hogy én azonos vagyok velem. Természetesen a kijelentésnek, pontosabban annak hivatalos-pecsétes írásba foglalása nem ingyenes mulatság, de minden pénzt megér, hogy tudjam, én én vagyok. El is tettem egy másolatot, ha még valakinek kétségei lennének majd esetleg, mit lehet tudni manapság...
Azóta jutott eszembe, hogy talán itt lett volna az alkalom (OK, tudom nem ez az, de attól még lehet filozofálni rajta), hogy trendhy legyek és magyaríthattam volna a családnevemen is, hogy a sváb hangzás helyett nemzethybb legyen, mondjuk a Rencz helyett Rhentzy. Már szinte érzem a vállamon a kaczagáhnyt. 
                               (Illusztráció: weborvos.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése