2011. október 21., péntek

Feszültségingadozás

Nem tudom, ki hogy van vele, nekem az az érzésem, hogy a közüzemi számlák egymás sarkát taposva érkeznek. Mintha nem is telne el egyiktől a másikig egy hónap, mintha legalábbis hetente jelennének meg a postaládában. Bezzeg a fizetés.... A szolgáltatásokért jól fizető kliensek közé tartozunk, ennek megfelelően nem is volt soha semmilyen afférunk a szolgáltatókkal.
De mint tudjuk, minden sorozat megszakad egyszer...
A "villanyosok" küldtek egy értesítést pár hete, hogy ha X napon belül nem rendezem az ilyen-és-ilyen számú számlát, kikötnek. Puff neki! Igaz, azt is írták, ha a számla rendezve van, akkor az értesítés semmis, de az illetékes körzeti központnak szólni kell róla. A számla rendezve volt, de mint jó és szabálytisztelő adófizető, telefonon szóltam a megnevezett illetékeseknek, hogy mi az ábra. Történetesen ismerősöm is van ott, aki megnyugtatott, semmi gáz, minden ok. Ha mégis jönnének a "fiúk" kikötni, mondjam nyugodtan, már le van rendezve.
A lovagiasság szabályai szerint az ügyet letudtuk, gondoltam.
Egészen ma délelőttig.
Bekopogott két  - feltételezem - villanyszerelő, hogy jöttek akkor, és ... kikötnek. Nem addig van az, mondtam én - megjegyzem végig nagyon udvariasan, emberi hangon beszélgettünk, ahogyan kell. Tudom én, hogy ők is utasításra mennek ahova kell, nincs is velük semmi baj.
Mondtam, hogy ki van (sőt, volt már a felszólítás idején) fizetve, nem csak a szóban forgó számla, de azóta már az utána következő is. Meg tudom mutatni az illető kifizetést igazoló elismervényt (magyarul chitanţă)? Hát persze. Patt helyzet. Telefon a központba: számlaszám (factura)  kikeresése a nyílvántartásban - pénz a mai napig nem érkezett meg. Pedig a bankon keresztül, ahol minden egyebet is fizetek - lám, itt az elismervény - én fizettem. Plusz érdekesség: a háztartásban 2 villanyóra van, a 2 számlát mindig egyszerre fizetjük - a gikszer csak az egyikre vonatkozott... (Apró adalék: a "villanyosok" megszüntették Érmihályfalván azt a kirendeltségüket, ahol közvetlenül lehetett számlát fizetni, hibákat bejelenteni, és például hasonló eseteket tisztázni. Mindent a fogyasztóért, akinek a pénzéből élnek...)
Újabb meglepetés-információ: a szolgáltatónak nem kötelessége nyomon követni, hogy megtörtént-e a befizetés. Értem, ok. Hívom a bankot: a befizetés valóban megtörtént, és mint az kötelességük, a pénzt utalták a szolgáltatónak. Felötlött bennem: lehet, hogy nekem, mint számlát fizetőnek kellene időnként bemennem a bankfiókba, és rákérdezni: figyeljetek már, tuti, hogy átküldtétek a pénzem a villanyosoknak (kábeltévéseknek, telefonosoknak, gázosoknak, stb.)? Biztos örülnének nekem.
Mint már mondtam, a nem is túl hosszú történet mindvégig a legemberibb hangnemben és módon zajlott, mint ahol mindkét fél tudja, valami rendszerhiba áldozatai. Abban maradtunk, hogy a fizetési elismervény másolatát (naná, hogy az eredetit nem is adtam volna) a megjelent munkások beviszik a központba, ahol annak alapján intézkednek.
Az áramot természetesen nem kapcsolták ki - részemről szóba sem jött, hogy ez megtörténhetne.
De mi van akkor, ha nem ma, hanem tegnap jöttek volna - amikor senki nem volt itthon?
Szóval, az ügyet a lovagiasság szabályai szerint lerendeztük.
De ezt mintha már mondtam volna egyszer.
Ha esetleg sokáig nem jelentkeznék a későbbiekben, akkor megint tévedtem... és nincs áram.

2 megjegyzés:

  1. Lehetek ugye szemétláda ,szoval még mindig jobb ha veled történt mint mondjuk Mariska nénivel cine nu stie romaneste meg mobilja sincs hogy utánna érdeklödjön a dolgoknak...Ja mond már kérlek mejik is az a bank ahol oj fűrgék a pénzátutalással.

    VálaszTörlés
  2. VÁLASZ
    Névtelennek
    -A hiba nem a bank készülékében van- ha esetleg nem lenne egyértelmű.

    VálaszTörlés