2011. október 10., hétfő

Dobtuk a láncot

Informatikai ügyintézés során hívtam a szolgáltató által megadott számot (Nagyváradról, ez később fontos lesz). Kevésbé körmönfontan: az internettel kapcsolatban volt valami elintézni való, ezért hívtam a számlán is megadott telefonszámot, ahol fogadják az ügyfeleket.
Tárcsázás.
                                                                                        (illusztráció: tikvakids.hu)
A vonal túlsó végén egy ember beszélt.
Mit ember, egy hölgy.
Mit hölgy, egy kedves és fiatalnak tűnő hölgy.
Mondom a gondom. Semmiség, elintézhető.
Mégis akadt gond.
Több is.
Az első, amikor megkért, hogy mondjam a nevem. Mondtam. Ő nem értette. Szinte hallottam, ahogyan kattogott az agya, de ilyen svábbal kevert magyar nevet...?! Hát, elméjének fogaskereke többször is ledobta a láncot, mire dűlőre jutottunk. De jutottunk.
Kérte, mondjam az utcát. Mondtam. Szinte hallottam, amint megkönnyebbülten felsóhajtott, ezt már elsőre értette. Aztán újabb gond adódott: a számítógépe nyílvántartása szerint a megadott utca és házszám alatt nem a korábban megadott cikornyás név szerepel! Újra nekifutottunk. Majd újra - már egész jól ejtette a nevem, és közben az is kiderült, hogy Vonalvégi Kedveshölgy magától értetődőnek vélte, hogy Bukarestből hívom. Végül is, miért is lakna valaki a fővároson kívül?! Földrajzi ismereteinek térképén amúgy is lehetett fehér foltokat találni - lásd alább.
Tisztáztuk (amit egyébként az elején már mondtam neki), nem Bukarestből hívom.
Nagyváradról.
"Aaaa, Oradea!" - derül fel a hangja, és szerintem a szeme is megcsillant, hogy szilárd talajt érzett értelmének fácskája alatt.
"Ştiu, judeţul Hunedoara!" (Tudom, Hunyad megye!)
Most én jártam úgy, mint előbb ő - kezdtem dobni a láncot.
Minden jó, ha jó a vége - a gondot orvosoltuk, és ő is megtudta, mi Bihar megye székhelye.
Semmiség ez ma már, az internet mindent tudó, modern világában.

2 megjegyzés:

  1. Már nagyon rég terrorizál egy bank ami r-el kezdödik és eisen -el végzödik mert valami biztositást akar rámtukmálni.Szoval keveset fizetek és nem kapok semmit. Románul beszélt a hölgy a beigért öt percböl husz lett valahogy leráztam és ovatosságbol azelmentett számhoz a ,ne vedd fel,nevet irtam.ha hivott nem vettem fel.Tudom olcso játék hülye gyerekeknek de igy mulat egy magyar úr.kitolt velem minap más számrol hivott, mondám -nem érek rá,igy megint leráztam.Azota nem hiv de már bánom mert elmondanám neki,hogy a mai világban az emberfia többször is meggondolja hogy a bankokkal szoba áljon és mint tudjuk az ördög az aprobetűs részekben lakik még magyarul elmondott dolgokat sem értűnk tisztán hátmég..Javasolnám neki ha már ők vannak értűnk,vegyenek fel két magyarul tudó hölgyet és a név után valoszinüsithetően magyar klienst szolitsák meg magyarul szerintem nagyobb sikerrel járnának.Arra gondolni se merek hogy ez a marketing fogás ismeretlen számukra,vajon nálunk miért nem müködik..Ja miért is irtam ezt le...

    VálaszTörlés
  2. VÁLASZ
    Névtelennek
    -A bankok ilyen furfangos ebadták...

    VálaszTörlés