2011. október 20., csütörtök

Fogunkhoz verik a garast

Néztem ma délben az m1 híradóját. Volt egy riport arról, hogy milyen mértékben hanyagolják el a romániai lakosok a szájhigiéniát. Nem mondom, valóban komoly téma, de azért kicsit meglepő, hogy a közszolgálati híradó déli adásában kb. 1.5 - 2 percben foglalkozott vele - hiszen az ilyen hírműsorokban másodpercekért mennek ölre a híreket szállítók. Megtudtuk, hogy a romániai lakosság 20%-a sosem mos fogat, aki igen, az jellemzően városi lakos, és, hogy jobbára csak akkor megyünk fogorvoshoz, amikor baj van, nem járunk rendszeresen ellenőrzésre.
Valóban elkeserítő a helyzet. De vajon mégis miért foglalkoztak ilyen kiemelt időpontban ilyen - viszonylag - hosszú időtartamban a "mi" fogainkkal. Fogas kérdés! (Bocs, olcsó poén,de nem tudtam kihagyni...) Azt hiszem, a magyarázat abban van, hogy a budapesti kormány költségvetésében megjelent egy olyan tétel, ami a határon túliak egészségügyi helyzetének javítását célozza. (Témába vágó hír olvasható itt, érdemes elolvasni.) Dícséretes kezdeményezés. Pénzt akarnak költeni. Pontosítok: pénzt akarnak költeni - ránk. Biztos van ennek a költésnek megalapozott oka, amihez megalapozott indoklás is kell. Amihez nem árt egy kis média-előkészítés, mert azt hiszem, hasonló riportot akár Magyarországon is forgathattak volna, bármelyik faluban vagy városban találtak volna olyan fogatlan nőket és férfiakat, mint akiket a mai riportban a mikrofon elé állítottak. Mint mondtam, jó is kisülhet ebből. De én már csak ilyen gyanakvó vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése