2018. december 28., péntek

A körmére néztem


"Nőnek lenni az egyik legnagyobb kihívás az életben. Jól nőnek lenni pedig még nagyobb." Egy - nyilvánvalóan - elsősorban nőknek szóló internetes újságban olvastam az idézett mondatot, szerzője persze egy hölgy, tehát tudja, miről beszél. Egy másik portál pedig fel is sorolja, szerinte (vagy angol tudósok szerint), miben jobbak a nők a férfiaknál: erősebb az immunrendszerük, nagyobb az ellenálló képességük, tovább élnek, az öregedési folyamat humánusabb velük szemben, a kommunikációban mindkét agyféltekéjüket használják, többfelé tudnak egyszerre figyelni, jobb a memóriájuk, intenzívebben az érzelmeik, empatikusabbak. És jobban alkalmazkodnak. Például azokhoz a divatokhoz is, melyeket követendőnek gondolnak. S melyek szerintem néha hihetetlenek. Hogy példát is mondjak, emlékeztek még az arasznyi, vagy annál is magasabb cipőtalpakra? Melyeket neveztek sok egyéb mellett csótányroppantónak, mamuttalpnak, árvízvédelmi cipőnek, zsiráfetetőnek, de legtalálóbb talán a bokagyilkos. Valami hasonló a már régóta hódító hosszú köröm. Vagy karom. Egy divatlapban olvastam (aminek nem vagyok követője, csak e téma miatt "lapoztam" bele), hogy bizony, a hosszú köröm már nem is divat. Egy másik szerint meg dehogynem, sőt, hiszen nagy előnye, hogy vonzza a tekintetet. Hát ebben egyetértünk, magam is csodálattal nézem egyik-másik köröm-költeményt. Például a fotón láthatót. Egy nemrégiben volt rendezvényen fényképeztem, bevallom, orvul, de nem tudtam ellenállni. Tulajdonosa is bőszen fotózgatott, karmaivalkörmeivel csodálatra méltó ügyességgel lavírozott okostelefonja "vezérlőpultján ". Akit már kérdeztem erről, azt mondta, az ilyen köröm semmiben nem gátolja, mindent el tud végezni, amit más. Én ezt nem tudom elhinni, és míg figyeltem a képen látható kéz végén lévő hölgy ügyködését, soroltam is magamban, szerintem mit nem tud vagy csak nehezen, esetleg önmagának is sérüléseket okozva véghezvinni. Hogy mi jutott először eszembe, azt most nem írom le (de te kitalálod), ám nyilván azért gondoltam erre először, mert én nem tudom, mekkora kihívás nőnek lenni. Nagykörmű nőnek meg pláne nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése