2018. május 15., kedd

Helymeghatározó (ab)normalitásba

Aluljáróba hajtott egy idős hölgy Budapesten kocsijával. A Petőfi hídra igyekezett, és amikor a GPS azt az utasítást adta, hogy azonnal forduljon jobbra, már tekerte is a kormányt, szét sem nézett. Ott meg az aluljáró volt, de szerencsére nem robogott le a lépcsőkön, a kipufogójánál fogva fennakadt. Tanulság: ne hallgass mindig a GPS-re (de főleg nézz körül). Magam is jártam egyszer úgy, hogy csak a gépi útikalauzban bízva olyan utakra tévedtem, hogy előbb a jó aszfalt fogyott ki a kocsim alól, aztán már a foltozott is, olyan mezei úton találtam magam, hogy még csak egy templomtornyot sem láttam a láthatáron. A semmi közepén hirtelen tükörsima aszfalt következett - fellélegeztem. Áthaladtam egy falun, ami után pár száz méterrel újra véget ért a jó út. Érted? A faluban + előtte és utána 200 méteren aszfaltozott út volt, ami sem itt, sem ott nem kapcsolódott semmihez. Vélhetően az elöljáróság pénzt kapott a beruházásra, az mellékes, hogy szigetként álltak aszfaltjukkal az abroncsszaggató tengerben. "A polgármesterek legjobb barátja az aszfaltozott út és a vízvezeték", tartja a legújabbkori dakota közmondás. A napokban egy ilyen útavatón vettem részt, ahol az egyik nézelődő megjegyezte: úgy örülünk egy rendbe tett utcának (lakosok és elöljárók egyaránt), mint vak Laci a fél szemének, mintha karácsonyi ajándékot kapnánk, holott normális országokban ez már szót sem érdemel, annyira természetes. 
Ja, normális országokban.
De nem ott, ahol az országot vezetők, ha szorul a hurok a nyakuk körül, egyszerűen lelépnek, menedékjogot kérnek és kapnak egzotikusnak tartott államokban, aztán utánuk az özönvíz. Ahogyan Elena Udrea volt miniszter meg Alina Bica, a Szervezett Bűnözés és Terrorizmus Elleni Ügyészség (DIICOT) volt főügyésze (!) Costa Ricában, legutóbb meg Radu Mazăre, Konstanca volt extravagáns polgármestere Madagaszkáron. Nálunk ez a "normális", meg sem lepődünk. Az ilyeneknek is valahogy mindig a legjobb barátja egy jól kitaposott út. Az ő GPS-ük nem az aluljáróba vezet.
                                        (Illusztráció: humour.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése