2012. szeptember 25., kedd

Nulladik osztály


Lehet, első pillantásra nem tűnik összekapcsolhatónak az alábbi két téma.
Az első. Nulladik, úgynevezett előkészítő osztályok nyitottak ajtót idéntől a gyerekek előtt, kiknek jószerével még inkább óvodában lenne a helyük. Nem vagyok pedagógiában tanult szakember, így inkább figyelem az annak tartottak sokszínű véleményét. Ezek – legalábbis a végletek – egyfelől azt mondják, hogy semmi egyébről nincs szó, mint pedagógusi állások megtartásáról, mert kevés az iskolába menendő gyerek, másfelől meg úgy vélik, a hátitáskájuknál alig nagyobb gyerekek így hamarabb beleszoknak az iskolai életbe, jobban felkészülnek a későbbi kihívásokra. A vélemények metszéspontja: mindenki a gyerek érdekét emlegeti. Ami biztos, hogy a tanügy alatti, eddig sem nyílegyenes út újabb kanyarokat vetett. Hogy az ügy még tupírozottabb legyen, Victor Ponta miniszterelnök a minap kijelentette, hogy az előkészítő osztályok bevezetése „összevisszaság és hülyeség”, sőt, előre vetítette, hogy jövőre... már lehet nem is lesznek ilyenek. Neszeneked!
                                                                       (Illusztráció: donna.hu)
A másik: öt ágazati program keretében Románia uniós támogatásokból 2007 óta 1,861 milliárd eurót „hívott le”. Ám mielőtt elégedetten bólogatnánk – ez öt év alatt csupán 9,69%-a annak az összesen 19 milliárdnak, amihez 2014-ig, tehát összesen hét év alatt hozzáférhetne. Ráadásul a megítélt pénzek egy jelentős hányadát ide sem adják, hivatkozva bizonyos „közbeszerzési szabálytalanságokra” (amit az egyszerű falusi ember hajlamos szimplán lopásnak érteni).
Mint mondtam volt, úgy tűnhet, a két téma között nincs kapcsolat. Pedig utóbbi jól mutatja, miként sáfárkodik lehetőségeivel egy ország, aminek egyenes következménye, hogy a jövőjét jelentő fiatalokkal sem tud mihez kezdeni. Ezért (is) „nulladik osztályos” az ország az EU–iskolában, állandóan pótvizsgákra kárhoztatva.

3 megjegyzés:

  1. Már jó ideje nem beszélhetünk a gyerekek érdekeiről, de még csak nemzeti érdekről sem. Az elmúlt 15 év tanügyi rendszere arra volt jó és arra jó, hogy megakadályozza a kompetens humánerőforrás kinevelését, támogatva a nemzeti 'elbutulást'. A csodás rendszerünk biztosította az egyetemek tönkretételét azzal hogy a bejutást már nem a diák felkészültsége szabta meg hanem, az érettségi korrupció mértéke. Megjelentek olyan felsőfokú tanügyi intézmények ahol diplomát vásárolhatsz, ennek is a netovábbja ahol még vizsgázni sem szükséges, postán küldik a tételeket, amit megoldva ugyancsak postán kell visszaküldeni! A végzősöknek a fele semmit sem tud arról amiről oklevele van. Az érettségi korrupció hagyománya oda vezetett hogy a diákoknak eszükben sincs tanulni, erre a legjobb bizonyíték hogy egy kamera megjelenése egyes helyeken biztosította a 100% arányú bukást. Mindezeknek a hatása, hogy végzőseink nagy része, mindegy milyen szinten, nem ért semmihez, pedig ők képezik a nemzet jövőjét. Kérdem én, a mindenkori döntéshozásban hol van a gyerekek érdeke, a nemzeti-érdek?

    Ovi

    VálaszTörlés
  2. Na tessék! http://www.gandul.info/news/perchezitii-la-fabricile-de-diplome-profesori-universitari-acuzati-de-coruptie-10127067

    Ovi

    VálaszTörlés