2012. november 6., kedd

Körözési listák a szavazólapon

Napok óta két híren töröm a fejem, és birkózom a megértésükkel.
Az egyik, hogy csillagászok „olyan explanétát fedeztek fel, amely egy négyes csillagrendszer egyik csillagpárja körül kering”. Eddig vágom. Azt is értem, hogy a PH1-re keresztelt „új” égitest mérete 6,2-szerese a Földnek, a csillagait 138 nap alatt kerüli meg. Ám amikor fényévek ezreiben és millióiban mért távolságokról hallok, már kopik az érdeklődésem, erre szokták mondani, hogy olyan messze talán nincs is...
A másik hír, hogy a parlamenti választásokra készülve a pártok egymás után tették közzé jelöltlistáikat. Mikor egyik–másikat először láttam, még megörültem, és elégedetten bólogattam a nevek láttán: éppen itt az ideje, hogy rács mögé kerüljenek. Komolyan azt hittem, rendőrségi körözési listákat publikáltak, hogy egy kicsit megtisztítsák a közéletet december 9. előtt. Aztán kiderült, hogy dehogy, éppen az általam rab–jelölteknek vélteket igyekszenek a mentelmi jog láthatatlanná tévő köpenyével felruházni!
Közben rájöttem: tényleg léteznek azok a fényévek. Egy egység annyi távolság, amit a fény egy év alatt megtesz – egyik végén vagyunk mi, a másikon meg a romániai közélet valóban demokratikussá tételének szándéka. És közben még ott van az a sok politikai fekete lyuk is, ami alig várja, hogy beszippantson.

                                                                                                                  (Illusztráció: tollal.hu)

3 megjegyzés:

  1. Az román demokratikus igazságszolgáltatás az a mehanizmus mely fenntartja a modern rabszolgasági rendszert. Egy igazság létezik: a pénz. A pénzre épül minden, mindig annak van igaza akinek több pénze van. A pénz biztosítja a hatalmat, a halom meg akár az immunitás, a határ a csillagos ég.
    Az pénz-hatalmon alapuló igazságszolgáltatás megtanította az embert félni, elfogadni a megaláztatást, a kiszolgáltatottságot, lemondani önkéntesen a szólásszabadság jogáról. Ebből az állapotból, az egyszerű ember csak pénzzel tud kitörni, különben előbb vagy utóbb "csendre intik" jobbik esetben.
    Bár nehéz ezt belátni de azért gondoljunk bele mi mindent nyomtak le a torkunkon az utóbbi pár évben, és ezeket szépen, csendben benyeltük.

    Ovi

    VálaszTörlés
  2. Már hónapokkal ezelőtt megérdeklődtem és meg is tudtam, Hajfán hol van szavazóközpont, ahol leadhatom értékes voksomat december kilencedikén. Buzditottam minden ismerőst, hogy márpedig szavazni el kell menni, csak nem akarunk életünk végéig itt dekkolni? A kezdeti lelkesedésem alábbhagyott, igazság szerint teljesen elmúlt. Mert eddig, legalább a szavazásokat követő néhány hétig, hónapig megvolt a Remény, hogy jobb lesz az életünk. Lehet, hogy elvették a Reményünket is? Vagy csak elveszett valahol és én csak most vettem észre...

    VálaszTörlés
  3. ez Románia szegénységi bizonyítványa hogy olyanok indulnak a szavazáson akikről a köröző lap jut eszünkbe

    VálaszTörlés