2020. február 12., szerda

Már nem csak az oroszok vannak a spájzban

Hogy miért nem mondom majd el az alábbiakban, hogy a történtek egy része hol esett meg, az azt hiszem nyilvánvaló lesz a napi események tükrében.
Egy minapi rendezvényen egy ismerősömmel beszélgetve megtudtam: egy európai projekt keretében egy törökországi fiatalembert látnak vendégül, aki egyfajta szakmai gyakorlatra érkezett hozzájuk. A hírre én nagy viccesen megjegyeztem: aztán nehogy úgy járjatok, mint a ditróiak a Srí Lanka-i pékekkel. 
Mint bizonyára te is tudod, két Srí Lanka-i pék érkezett a Hargita megyei város egyik pékségébe, törvényesen, szabályos munkavállalási engedéllyel, ám a ditróiak a helyi katolikus segédlelkész-főrettegő vezetésével bepánikoltak, mintegy előre látva a várható migránsáradatot, és olyan ügy középpontjában találták magukat, amire szerintem ők sem számítottak és vélhetően nem is így járnának el, ha újrakezdhetnék. 
Hogy milyen kihatásai lettek a történetnek, meg mi vezetett idáig, arról most nem okoskodnék itt, a lényeg, hogy erre az esetre hivatkozva viccelődtem az ismerősömmel.
És kitalálod? 
Bizony, már túl is voltak valami hasonlón, tehát beletenyereltem. 
A török fiatalembert - akit magam is láttam, de nem mondtam volna meg, hogy kicsoda-micsoda - mivel több hónapra érkezett, egy üresen álló, kiadó házban szállásolták el. Nem sok napnak kellett eltelnie ahhoz, hogy a szomszédok feljelentése nyomán megjelenjenek a rendőrök és határrendészek, megnézni: igaz-e, hogy migránsok kvártélyozták be magukat a házba? Szerencse, hogy a fogadók előrelátóak voltak, és mindenféle engedélyeket elrendeztek, így a hatóság ahogy jött, el is ment, de a teljes nyugalom érdekében ezeket a mindenféle engedélyeket és igazolásokat a szomszédoknak is be kellett mutatni, biztos, ami biztos. 
Hát így.
A minap egy olyan csoport fiatalember ment el mellettem, hogy szorosabban kapaszkodtam meg a táskám fülében. Aztán kiderült, saját városom egyik utcájának lakóiról van szó, ráadásul éppen az úgynevezett albán pékség előtt történt ez (nehogy összefüggést keress most a ditrói pékséggel, könyörgöm!). Éppen ma pedig egy olyan sajtóközleményt kaptam, mely szerint román és magyar határőrök közös akció során fogtak el határsértésre készülő afgán személyeket, akiket egy szerb férfi idegenvezetett... 
Internacionalizmus, oh! Már nem csak az oroszok vannak a spájzban...
A Srí Lanka-i pékek bizonyára nem vágytak a médiasztárságra...
(fotó: 3szek.ro)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése