2017. február 8., szerda

Csak seprek



Amikor az ember az utcán tüsténkedik (sepreget, fát metsz, letörli az ablakpárkányt, havat seper, esetleg festi a kaput, stb.), mindig számíthat arra, hogy ismerősök, de akár ismeretlenek is szóba elegyednek, vicces megjegyzéseket tesznek, tanácsokat adnak, például: "Jöhetsz hozzám is!", Felvállaltad az egész utcát?", "Nem ilyenkor kellene, hanem télen (nyáron, ősszel tavasszal, kedden vagy inkább pénteken)!"
Ma reggelre megérkezett az újabb hó, tartotta magát a meteorológusok ígéretéhez (OK, tudom, már az este meg az éjszaka is havazott, de megvárt). Nosza, elő a még kézügyben lévő vesszőseprűt, ki az utcára, járdát seperni. Nem sokan jártak, így tanács sem nagyon jött, kénytelen voltam a magam tudására alapozni ebben a bonyolult műveletben. Aztán egyszer csak hallom, hogy valaki mintha szólítana. Felpillantok az összepontosítás közepette, hát egy tizenéves lány közeledik. Még odébb jár, van időm húzni vagy kettőt az "evezővel", közben próbálom megfejteni, vajon mit is mondhatott, csak hogy tudjak válaszolni, meg egyáltalán, hogy ki is ő?! Biztos valamelyik tánccsoport tagja, kellene ismerjem, de a sok-sok év alatt annyit változtak már a létszámok, az újabbakat meg alig ismerem. De lehet, nem is idevalósi, akkor meg éppen rejtély. Engem mindig hamarabb megismernek, könnyű azt a szakállas fickót észben tartani, aki mindig fényképez, meg kérdezősködik...
Már csak három lépésre van, amikor rám nézve újra megszólal, én meg nem értem, hogy amit mond, azt miért is mondja?! Valami tegnap esti dologról van szó, és hogy nem kellett volna úgy viselkednem! Atyavilág! Hol is voltam? Ja, focizni. Való igaz, vagy kétszer mondtam olyat, amit nem kellett volna, de olyan tiszta helyzetből nem találtam el a kaput, hogy ez igazán megbocsátható. De ő ezt honnan tudja!? Már éppen akarok dünnyögni zavaromban egy "helló"-t, amikor fittyet hányva rám ellép mellettem, látom, kezében okostelefon, drótja a füléig vezet.
Huhhh... Majdnem...
És sepertem tovább. 
                                              Seprűs fotót nem találtam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése