2014. december 2., kedd

Rémisztő párhuzam

"Román állampolgár vagyok, vagyis román" - nyilatkozta sajtóhírek szerint Klaus Iohannis, Románia megválasztott államelnöke a Welt am Sonntag című német újságnak.
Érdekes álláspont, ám nem meglepő azoknak a fényében, amiket az éppen a megválasztását követő napokban bemutatott könyvében írt. Iohannisnak a nemzetiségekről, illetve az autonómiáról vallott nézetei valahogy elkerülték azok figyelmét a választási kampányban, akik feltétel nélküli támogatása mellett érveltek - persze, értem én, nagy volt a váltás iránti - szerintem is jogos - igény. És mindennek nem is lesz jelentősége, ha bekövetkeznek a remélt változások, hiszen akkor aztán lehet mindenki, ami akar.
Minden esetre a kijelentésről nekem rögtön az ugrott be, amit "odaát" az azóta EP-képviselővé avanzsált, MSZP-s Szanyi Tibor mondott még tavaly év elején: "Az állampolgárság egy nemzethez való tartozást fejez ki." (Értsd: aki román állampolgár = román.)

Nagyon remélem, a továbbiakban nem lesz alkalom a két politikus között további hasonlóságot felfedezni...


                              Klaus Iohannis könyvének borítója (fotó: transindex.ro)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése