2018. augusztus 9., csütörtök

Gubanc a kábelen

Bevallom, én először azt vettem észre, hogy a Digi kábelhálózat kínálatában megjelent a Comed Central, a Comedy Central Family meg a Film 4. Először arra gondoltam, bővült a kínálat. Aztán az első közösségi oldalas meg sajtós reakciókat látva jöttem rá, hogy ezek a TV 2-t, illetve a Prime meg a Mozi+ csatornákat helyettesítik. Ebből is látható, mennyire követtem a TV 2 műsorát egy idő óta...  Mondjuk a másik kettő hiányára előbb utóbb rájöttem volna, néha elvétettek egy-egy jó filmet, oda be-benéztem. Attól függetlenül, hogy a TV 2-ről mit gondolok, az a véleményem, hogy igen méltánytalanul jártak el a hálózati tévé előfizetőivel. Ha lesz ennek a dolognak hozadéka, hogy talán készül egy olyan törvénytervezet, mely tisztába teszi a tévés szolgáltatók jogait és kötelezettségeit (bár a törvényalkotás malmait ismerve, ez nem holnap lesz...) 
Ha tudtam volna előre erről a csatorna-cseréről, akár meg is jósolhattam volna azokat a fészbukos hozzászólásokat, melyek szerint "természetesen" a nemzeti érzelmű adót akarták "egyesek" eltávolítani a nemzet monitorjáról. Azok, akik amúgy is a vesztünket akarják. De persze rövidesen kibújt a szög a zsákból. Sőt, több szög is. Először is ugye, hogy a Digi állítólag loptanem teljesen jogosan továbbította a nevezett adókat, másodsorban meg a két cég, mármint a kábeltévés meg a tévécsatorna amúgy is haragszomrádban van, mert utóbbi elhappolta előbbi elől több, nagy érdeklődésre számot tartó labdarúgóbajnokság közvetítésének jogát. 
A TV 2 "visszaszerzésére" (a másik két csatornát nemigen emlegetik) szinte azonnal aláírásgyűjtés kezdődött, sőt, Marosvásárhelyen még tüntetést is kilátásba helyeztek, miközben sajtóhírek szerint "a Digi/RCS&RDS és a TV 2 műsorszolgáltatója tárgyalásokat folytat, hogy megoldást találjanak a TV2, a Mozi+ és a Prime újbóli sugárzásának lehetőségére". 
Az az érzésem, ha a gazdasági érdekek megtalálják a megoldást, a nemzeti érzületek is nyugvópontra jutnak majd. Aztán majd döntse el ki-ki vérmérséklete szerint, hogy melyik hatott a másikra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése