2017. március 6., hétfő

Majd a megyénél megmondják...

A gördülékeny és mindkét (vagy mind-akárhány) fél számára megfelelő ügyintézés kulcsa a megfelelő hangnem, a közös jószándék és konszenzuskeresés. 
Nemrégiben állított meg egy illető, aki inkább volt italos, mint józan, de ezt csak mellékkörülményként jegyzem meg, a lényeg, hogy egyrészt a véleményemre volt kíváncsi, másrészt tanácsot kért gondja orvoslásához. A sarkalatos kérdés így szólt: "Hol lehet reklamálni?"
 Lehet, kicsit rémült képet vágtam, mert rögvest megnyugtatott: az újságnál nem akar. 
"De akkor hol?" - tűnődött mintegy magában. 
Már éppen kérdéseket tettem volna fel, mikor önmaga megtalálni vélte a megoldást, imigyen szólva: "Esetleg a megyénél?" 
Ekkor láttam meg, hogy ez a felismerés egy menekülési útvonal lehet és ráerősítettem: igen, a megyénél pont jó helyen fog kopogtatni.
Igaz, ezek után nem tudtam meg pár dolgot, úgymint például, hogy csak kettőt említsek: milyen ügyben élne panasszal, vagy ki ellenében. De mindez immár csak kukacoskodásnak tűnt, hiszen a megoldás már megszületett. Ez megfelelt nekem és megfelelt neki, mindketten megnyugodva álltunk tovább. Sőt, neki meglehet az az elégtétele, hogy ő lelt rá a megoldásra, nekem pedig, hogy már csak az egyébként igen csekély közreműködésemmel is rávezettem erre. 
A megyénél meg majd megmondják, hogy hogyan tovább. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése