2015. április 22., szerda

Variációk egy balesetre

Szombatról vasárnapra virradóra történt az a baleset Érmihályfalva és Értarcsa között, amiről a cikkem az erdon.ro - n olvasható.
A szerencsétlenség tragikus, hiszen a gépjármű vezetője a helyszínen életét vesztette, ellenben azt kell mondanom, hogy eddig még nem kirívó, hiszen csak Bihar megyében is volt ezen a hét végén több, halálos áldozatot követelő baleset. Ellenben a tragédia olyan látványt is produkált - már elnézést a kifejezésért -, hogy emiatt felkeltette a média érdeklődését. Azt hiszem nem lőttem túl a célon, mikor úgy fogalmaztam, hogy akciófilmekben sem látni olyat, hogy a roncs így fennakadjon a fán. Távol álljon tőlem a kegyeletsértés, de amikor vasárnap reggel megláttam távolról a helyszínt, az volt az első gondolatom, hogy ez vagy valami morbid vicc és egyéni humorral megáldott fickók így üzennek valakinek, vagy egy sajátos installáció.
A "látvány" tehát felkeltette a média érdeklődését a határ mindkét oldalán. Néhány hírportálra én is rákattintottam kíváncsiságomban, lássuk, mit írnak. Hát nagyjából mind az én mondataimat variálja a fotóimmal körítve, azonban érdekes megfigyelni, hogy milyen módon és már a címekből is kiderül: melyik bulvárosabb, melyik komolyabb portál. Ínyencség, hogy például a maszol.ro a nyíregyházi szon.hu - ra hivatkozva vette át a hírt, ami így oda-vissza cikázott egyet a határon.
Cikkemben így fogalmaztam: "A balesetet követő napon Érmihályfalván városszerte téma volt a tragédia. Az utcai hírmondó szerint...." - és ezzel arra utaltam (szerintem egyértelműen), hogy mit beszélnek az emberek. Ezt a vezess.hu úgy értelmezte, hogy a városban létezik egy Utcai hírmondó című újság :)
A fentiek mellett még pár variáció, közel sem a teljesség igényével:
Blikk     HVG      LAJK      VS.HU    hirek24.hu   origo.hu
Hát ilyesmi kell manapság, hogy tuti felfigyeljenek ránk...
                         Néhány on-line cikk kinyomtatva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése