2012. augusztus 20., hétfő

Schengenről álmodozva a tűző napon

Pár órával ezelőtt 301 személy tett állampolgári esküt Nyírábrányban.
Szép, megható ceremónia augusztus 20-án, az államalapítás ünnepén.
Szinte az esemény hosszúságával volt egyenlő a határon eltöltött idő. A facebook-ra feltöltött képek szerint már a helyi idő szerint 13 órás kezdésre érkezőknek is hosszú sorban kellett várakozni a magyarországi beléptetésre - ezt nem láttam, mert - mint nem esküt tevő - kicsit később mentem.
Na, de visszafelé - mint 1989 előtt - óh.
                                      Bejelölve a határátkelő épülete

Azt hiszem erre szokták mondnai, hogy az illetékesek nem voltak felkészülve.
A rohamra.
Váratlanul érte őket, hogy a nemzetei ünnepen fesztív keretek között tömeges eskütételre kerül sor.
Meg erre szokták mondani, hogy a illetékesek között nincs kommunikáció. A helyhatóság szólhatott volna a határőröknek, hogy né, fiúk lehet lesz egy kis roham, aztán figyeljetek mán' oda.
Álltunk a napon, közben a sor nem mozdult hosszú percekig.

Mögöttünk is gyűltek. Már a nyírábrányi bekanyarodásig volt a sor vége.
Sokunknak eszünkbe jutott, hogy ez nem-e "ajándék", egy kis "figyelmesség" az új magyar állampolgároknak...?
Meg, hogy mennyire ideje lenne már annak a schengeni határnak. Amiről álmodozunk. Meg még álmodozni is fogunk egy ideig, ilyen román államvezetés mellett.
Aztán kigyúlt a fény, valakinek ott legelől végre eszébe jutott a megoldás: ha sokan vannak, meg kell nyitni még egy kiléptető sávot. Mer' hát van.
És lőn:

..és máris két sávban, valamivel jobban haladtunk.
Emlékezetes nap.

1 megjegyzés:

  1. Én úgy vagyok ezzel, hogy eddig is magyar voltam - ezután is az leszek.Nem vagyok senem bűszke rá, de nem is szégyellem. Nem kell ehhez semmilyen, papír és ceremónia. (ez nem jelenti azt, hogy elítélem azokat, akik ezt másként gondolják ).

    birókarcsi

    VálaszTörlés