2018. február 12., hétfő

Köszönjük, Peti!

Nem vagyok sem nagy, sem jó viccmesélő, de azt mindig tudtam, hogy Péter milyen vicceket szeret, és abban is biztos lehettem, hogy nála hálásabb közönség nincs: bár eltelt pár másodperc, mire "elemezte" a hallottakat, de aztán zenget bele az utca, úgy hahotázott. Megesett, hogy a kapum előtt, az utcán beszélgettünk, én már bent voltam a házban, de még ott is halottam, hogy még mindig kacag, kint, elmenőben.
Mondom, sokszor beszélgettünk, minden sport érdekelte, nem csak a foci, de persze a Bayern mindenek felett.
Nem. Rosszul mondom. Az Érmihályfalvi Unirea mindenek felett. Akkor is, ha V.-Liga, akkor is, ha IV.-Liga, akkor is, ha III.-Liga. Akkor is, ha ezrek voltak a meccsen, akkor is, ha öten. 
Tapsolt, énekelt, biztatott.
Szitkozódott, kiabált, veszekedett - de nem a csapat ellen, hanem a csapatért. A CSAPATÉRT. Mert csapatnak lenni kellett. Nem csak a pályán, a lelátón is. Zászlóval, dobbal, kereplővel, ha voltak társak, vagy csak a lelkesedéssel, ha kifogytak mellőle a társak. 
Alaphelyzet, hogy a bíró hülye, ezt minden focidrukker, de maguk a sípmesterek is tudják, sértődés ne essék. Volt sok kiélezett helyzet, amikor a játékvezetők valóban kihoztak mindenkit a béketűrésből, Péter volt az, aki - miközben persze ő sem vonta keblére őket - mindig csitított, visszafogta az éppen a pályára beugrani készülőt: "Hülye vagy? Letiltják a pályát!" A feszültséget levezetendő azonnal rákezdte senkijével össze nem téveszthető hangján: Hai Unirea! Aléééaléaléalé Uniiireeeea! A tőlünk eligazolt játékosok mindig odamentek hozzá kezet fogni, akkor is, ha az ellenfél gárdájában tértek vissza a Praszler stadionba.
Mindig azt mondta, főleg a nyögvenyelős meccsek után: én itt fogok meghalni, infarktus fog végezni velem a tribünön. Az égi játékvezető másként döntött, a 2017/2018-as szezon téli átigazolási időszakát, február 11.-t jelölte ki a mindössze 55 éves NICHITA PÉTERnek.
Fotót keresek róla. Az alábbit találom, melyen ő is rajta van: 2011. június elején készült, a csapat megnyerte a megyei bajnokságot, később az osztályozót is és a C-Ligába jutott. Nagy volt az öröm. Péter természetesen a többiekkel örül (alakját bejelöltem).
A csapat nem lehetett olyan "kicsi", hogy Péter ne azt énekelje: "Ti vagytok a legnagyobbak!"
Ma már tudjuk: nem Péter, TE voltál a legnagyobb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése