2011. november 21., hétfő

Fáziseltolódás

Éppen egy hónappal ezelőtt írtam arról, hogy felszólítást kaptam az áramszolgáltatótól: fizessem ki az ilyen-és-ilyen számú számlát, mert kikötnek. Mint írtam, a félreértés (nevezzük így) - hiszen a számla fizetve volt - tisztázódott. Akkor azon is elcsodálkoztam, miként lehet az, hogy a háztartásban két villanyóra van, a számlákat egyszerre fizetjük, mégis csak az egyikkel van baj.
Nos, ami késik, nem múlik: a minap megjött a másik órára is a felszólítás, fizessek, vagy...

Újabb csodálkozás: miért késett a 2.-es számú felszólítás majdnem egy hónapot, mikor ugyanaz a házszám, és ugyanarra a dátumra vonatkozik? Mint azt egy hónapja is leírtam, a számlák természetesen ki vannak, sőt, már az első felszólítás kiküldése idején is ki voltak fizetve, így ennek a másodiknak még annyira sincs értelme, mint az előzőnek. Ráadásul ugye újabb 1 hónap telt el, ami azért elég kellene legyen egy pénzátutalásra - talán még akkor is, ha gyalog vinné a kasszás.
De mint kötelességtudó állampolgár, én ismét felhívtam - igaz, nem a papíroson megadott számot - hanem egy ismerősömet, aki - hogy úgy mondjam - a feszültség forrásának közelében dolgozik, nézne már utána ennek. Azt rögtön előre is bocsátottam, hogy a jószándék vezérelt, ugyanis úgy gondoltam, ne küldjék már ki feleslegesen hozzámig azt a két villanyszerelőt majd megint, hogy "jöttünk kikötni", ugyanis megint van elismervényem a befizetésről, ráadásul ugyanaz, mint egy hónapja, így a másolat a múltkorról már megvan a "központban", egyszerűen vegyék elő, nézzék meg, és kész. Joggal feltételeztem, hogy mivel a múltkori huzavovának nem lett folytatása, a pénz végül csak megérkezett oda, ahova kell, és mivel a két számla egyszerre volt fizetve, gondolom a két összeg kézenfogva kopogott be a pénztárba.
Újabb meglepetés: a számítógépes nyílvántartás szerint nem! A megkeresett illető már kicsit feszülten, de udvariasan hozta tudomásomra, hogy tulajdonképpen ő nem is illetékes, és az is kiderült, hogy - bizonyára jó indokkal - nem ugyanazon a helyen intézik a dolgokat, tehát van az áramot szolgáltató, van az adminisztrációt bonyolító (ez felettébb jól végezheti a dolgát, mert bonyolításból jeles), meg még mit tudom én, milyen részleg. Azt sem rejtette véka alá, nem bánná ha e tárgyban többé nem keresném, de ezt nem is veszem rossz néven tőle, tekintve, hogy sejtem ezek után, nekik sem egyszerű a dolguk a saját maguk útvesztőiben.
Pillanatnyilag tehát két dolog történhet.
Az egyik, hogy nem történik semmi.
A másik, hogy eljátszuk az egy hónappal ezelőtti vígjátékot.
Illetve három. A harmadik, hogy jönnek, és mi nem leszünk itthon, hogy beszálljunk a szereposztásba, és nem happy end lesz a vége. Na, ez kellemetlen lenne. Mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése