2011. december 24., szombat

Láthatáron a névadás

Szeptember végén írtam arról, hogy Marosvásárhelyen civil kezdeményezéssel próbálják elérni, hogy egy eddig névtelen iskolát nevezzenek el a városépítő Bernády Györgyről, és egyúttal akadályozzák meg, hogy a tanintézmény a tavaly novemberben elhunyt Adrian Păunescu nevét kapja. A kezdeményezés azóta sok viszontagságon ment át, és emlékezhettek rá, hogy on-line aláírásgyűjtés is zajlott. (Örülök, ha olyannak is felidéztem most a sztorit, aki maga is aláírt, akár az én szerény közbenjárásomra- én az 5110.-ként díszelgek a listán, hiszen ne dumáljon az, aki nem mutat példát.) Ha jól tudom, mintegy 8000 aláírás gyűlt össze, és nem hiába! Persze, mindez mit sem ért volna, ha nem lett volna politikai akarat (ami sajnos mindenhez kell), de tegnap közzétették: Bernády nevét kapja az eddig 2.számúként ismert marosvásárhelyi általános iskola. Bár én úgy érzem, a meccs még nincs teljesen lejátszva, de mintha már említettem volna a politikai akarat-fogalmát...
Mi közünk hozzá?
Ha van, aki ezt megkérdezi, annak is kiderülhet egyszer, amikor az ő környezetében lesz, lenne szükség hasonló civil összefogásra.
                                                                                            (Illusztráció: erdely.ma)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése