2012. február 27., hétfő

Van, ami...

Ahogy ígértem tegnap, itt a 2.
Egy 25 évvel ezelőtt megjelent könyvet olvasok. Szerzője az akkor még a maihoz képest nem annyira ismert riporter, Friderikusz Sándor. A kötetben talk-show - interjúk olvashatóak, nyomtatott, szerkesztett formában. Az egyik interjúalany Kondor Katalin. Az idősebbek talán még emlékeznek rá, annak idején gyakran szerepeltetett televíziós-rádiós újságíró volt, például a korabeli A Hét című politikai-közéleti heti magazin szerkesztő-műsorvezetője. (Sok egyebet is csinált, de most sem erre, sem a korabeli politikai környezetre nem térek ki. És azt se boncolgassuk most, kinek mennyire hiteles személyiség ő.)
                                                                                           (fotó: julianusbarat.hu)
Szóval, ebben az interjúban Kondor Katalin sok egyéb mellett megfogalmaz néhány olyan mondatot is, ami szerintem ma is érvényes (és ami sajtóban dolgozónak különösen ismerősen csenghet).
- "...az emberek hangulata manapság nem attól rosszabb az országban - mint azt egyesek állítják -, hogy ráébreszti őket a valóságra a sajtó, hanem esetleg magától a valóságtól."
- Összetűzésbe keveredett valami elvtársakkal, olyasmit mutatott be, ami nem szolgálta a párt érdekeit: "Tehát nem az a fontos, hogy valakik bizonyítottan hibát követtek el, hanem hogy ezt miért mutatják be a televízióban."
- Egy alkalommal azért kezdték ki, mert "nem megfelelő pulóvert" viselt. "Természetesen" ez álindok volt, mégis nyilvánosan, újságcikkben mentek neki. Erre reagált: "Végül is, amikor alaposan átgondoltam a dolgot, az jutott eszembe, hogyha ez a hölgy (a cikk szerzője) mindössze ennyit tudott írni a műsoraimról - és több érdemi tényleg nem volt a cikkben -, ha benne az indulatok így működnek, ha tényleg csak ennyi jutott eszébe, nekem ez nem lehet partner, kár is fájdalmat vagy dühöt érezni miatta."
Mint mondtam, ezek 1986-1987-ben hangzottak el, kb. abban az időben, amikor a tegnap idézett film játszódott.
Tegnap azzal fejeztem be, hogy mégis változott a világ.
Ma meg azzal fejezem be, hogy azért van, ami változatlan.

2 megjegyzés:

  1. Vannak, akik elkövetnek valamit és próbálják takargatni és vannak, akik a takargatnivalót fedik fel. Annak idején, mikor a Bill Clinto és Monica Lewinsky botrány kavarta a kedélyeket, alkalmam volt beszélgetni egy amerikai férfivel. Megkérdeztem, szerinte miért kavart ekkora port az ügy. Azt mondta, az amerikai embereket az háboritotta fel, hogy az elnökük hazudott. Bibliára tett kézzel.
    Lehet nagyon elkalandoztam, de nekem ez jutott eszembe a bejegyzésedről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kalandoztál el - az a jó, hogy bármelyikünknek bármi eszébe juthat. És, hogy te ezt le is írtad. Köszi.

      Törlés