A gördülékeny és mindkét (vagy mind-akárhány) fél
számára megfelelő ügyintézés kulcsa a megfelelő hangnem, a közös
jószándék és konszenzuskeresés.
Nemrégiben állított meg egy illető, aki inkább volt italos, mint
józan, de ezt csak mellékkörülményként jegyzem meg, a lényeg, hogy
egyrészt a véleményemre volt kíváncsi, másrészt tanácsot kért gondja
orvoslásához. A sarkalatos kérdés így szólt: "Hol lehet reklamálni?"
Lehet, kicsit rémült képet vágtam, mert rögvest megnyugtatott: az újságnál nem akar.
"De akkor hol?" - tűnődött mintegy magában.
Már éppen kérdéseket tettem volna fel, mikor önmaga megtalálni vélte a megoldást, imigyen szólva: "Esetleg a megyénél?"
Ekkor láttam meg, hogy ez a felismerés egy menekülési útvonal lehet
és ráerősítettem: igen, a megyénél pont jó helyen fog kopogtatni.
Igaz, ezek után nem tudtam meg pár dolgot, úgymint például, hogy csak
kettőt említsek: milyen ügyben élne panasszal, vagy ki ellenében. De
mindez immár csak kukacoskodásnak tűnt, hiszen a megoldás már
megszületett. Ez megfelelt nekem és megfelelt neki, mindketten
megnyugodva álltunk tovább. Sőt, neki meglehet az az elégtétele,
hogy ő lelt rá a megoldásra, nekem pedig, hogy már csak az egyébként
igen csekély közreműködésemmel is rávezettem erre.
A megyénél meg majd megmondják, hogy hogyan tovább.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése